Laatste Nieuws

Terugblik tentoonstelling “ms. Oranje / Koers Noord”

De tentoonstellingsperiode ligt al weer enige weken achter ons, maar we willen graag nog even terugblikken. Met de Museumnacht op 3 november jl. hebben wij onze tentoonstelling “ms. Oranje / Koers Noord” afgesloten en een betere afsluiting hadden wij ons niet kunnen wensen. We kunnen gerust stellen dat de tentoonstelling een groot succes is geweest.
Naast de opening (waar ca. 70 bezoekers aanwezig waren) hebben 245 bezoekers onze tentoonstelling bezocht. Tijdens de Museumnacht was het zo druk dat wij geen gelegenheid hebben gehad om het aantal bezoekers te turven.

Onze bezoekers bestonden voornamelijk uit
– personen die in de naoorlogse periode met ms. Oranje zijn gerepatrieerd.
– oud bemanningsleden van ms. Oranje
– oud-NDSM werknemers
– nabestaanden van oud-NDSM werknemers

Tijdens de Museumnacht werden onze bezoekers opgewacht door het Nieuwendammer Shantykoor waarvan de leden uit volle borst zeemansliederen zongen. Tussen de bedrijven door draaide een DJ op de fiets oudhollandse liederen. Kortom een zeer vermakelijk geheel.

De afbouw van de tentoonstelling heeft inmiddels plaatsgevonden. Voor diegenen die niet naar onze tentoonstelling zijn geweest, willen wij toch een kijkje in onze tentoonstellingsruimte niet onthouden. Hieronder dus een aantal foto’s van onze expositieruimte. Klik op de foto voor een diashow cq vergroting.

Stem op “De werf in beweging”

Op deze manier maakt “De werf in beweging” kans voor subsidie van Fonds voor cultuurparticipatie.

De werf in beweging is een cultuurproject voor kinderen en kunstbeoefenaars in Amsterdam Noord.

Op de volgende link kunt u uw stem uitbrengen; “De werf in beweging”.

De geschiedenis van de NDSM werf verteld in een theatervoorstelling met live muziek!

Flyer: Carine Cats & Liza Beenke

De werf in beweging is op zoek naar 50 kinderen uit Amsterdam Noord en omgeving die het leuk vinden om mee te spelen in de voorstelling over en op de NDSM werf!

We repeteren op zaterdagmiddagen in de periode januari t/m maart.

Interesse?? Stuur een mail naar maaikevanagteren@gmail.com

Meer informatie over De Werf in Beweging kunt u lezen op hun Facebook pagina.