Laatste Nieuws

De werf in Beweging

De werf in beweging neemt je mee naar het roemrijke verleden van de NDSM werf. Een rauwe voorstelling in de NDSM-Loods door meer dan 100 spelers tussen de 7 en 86 jaar oud. Theater, zang, choreografie en live muziek vloeien samen op de plek waar vroeger de reusachtige schepen gebouwd werden.

De flyer van De werf in beweging

Wanneer
4 & 5 april 2019, aanvang 19.30 uur

Waar
NDSM Loods

Koop hier uw kaarten!
Via de website www.dewerfinbeweging.nl/tickets/

Mis het niet!!

Meer informatie kunt u lezen door op de flyer hiernaast te klikken.
Uitgebreidere informatie kunt u vinden in dit persbericht.

Terugblik tentoonstelling “ms. Oranje / Koers Noord”

De tentoonstellingsperiode ligt al weer enige weken achter ons, maar we willen graag nog even terugblikken. Met de Museumnacht op 3 november jl. hebben wij onze tentoonstelling “ms. Oranje / Koers Noord” afgesloten en een betere afsluiting hadden wij ons niet kunnen wensen. We kunnen gerust stellen dat de tentoonstelling een groot succes is geweest.
Naast de opening (waar ca. 70 bezoekers aanwezig waren) hebben 245 bezoekers onze tentoonstelling bezocht. Tijdens de Museumnacht was het zo druk dat wij geen gelegenheid hebben gehad om het aantal bezoekers te turven.

Onze bezoekers bestonden voornamelijk uit
– personen die in de naoorlogse periode met ms. Oranje zijn gerepatrieerd.
– oud bemanningsleden van ms. Oranje
– oud-NDSM werknemers
– nabestaanden van oud-NDSM werknemers

Tijdens de Museumnacht werden onze bezoekers opgewacht door het Nieuwendammer Shantykoor waarvan de leden uit volle borst zeemansliederen zongen. Tussen de bedrijven door draaide een DJ op de fiets oudhollandse liederen. Kortom een zeer vermakelijk geheel.

De afbouw van de tentoonstelling heeft inmiddels plaatsgevonden. Voor diegenen die niet naar onze tentoonstelling zijn geweest, willen wij toch een kijkje in onze tentoonstellingsruimte niet onthouden. Hieronder dus een aantal foto’s van onze expositieruimte. Klik op de foto voor een diashow cq vergroting.